El sector hortofructícola de Mercabarna registra la xifra de comercialització més alta de la seva història gràcies a l’exportació

Febrer 2023

Les exportacions han suposat unes 800.000 tones.

El 2022, el conjunt d'empreses del sector de fruites i hortalisses de Mercabarna van comercialitzar 2.245.045 tones d'aquests productes. Això suposa un increment del volum de vendes de l'11% respecte al 2021 i un 3% més que al 2019, abans de la pandèmia.

Malgrat l'alta inflació i el recés del consum interior, els majoristes del sector hortofructícola del polígon alimentari van assolir la xifra més alta de vendes de la seva història. Els factors principals que expliquen aquest increment són sobretot el creixement de les exportacions -que ja representen el 35% del total comercialitzat- i, també, la recuperació del turisme.

Al 2022, les empreses hortofructícoles situades a Mercabarna van exportar 785.765 tones de fruites i hortalisses.

Mercabarna i AGEM organitzen missions amb importadors d'Europa i nord d'Àfrica

Dotze empreses exportadores del sector de fruites i hortalisses de Mercabarna van participar a Fruit Logistica, la fira hortofructícola més important del món, que es va celebrar del 8 al 10 de febrer a Berlín.

Mercabarna i l'Associació d'Empresaris Majoristes (AGEM) del sector de fruites i hortalisses del polígon alimentari hi van estar presentsa l'espai de Catalunya-Prodeca. Des d'allà i a través del Clúster Mercabarna Export van organitzar una missió comercial, dinamitzada per la Cambra de Comerç de Barcelona, amb trobades B2B entre les empreses exportadores del polígon alimentari i companyies importadores del centre, nord i est d'Europa, i el nord d'Àfrica.

*Les empreses de Mercabarna participants a Fruit Logistica vann ser Central Dica, Compagnie Fruitiere, Fruits Flores, Fruits Ràfols, Frutas Diego Martínez, Frutinter, Gavà Grup, Gemüsering, Naranjas Torres, Nufri, Prats Fruits i Ronda Fruits.

L'estand de Mercabarna a Fruit Logistica
Imatge del Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna