Mercabarna realitza tests massius a la Unitat Alimentària

Novembre 2020

Foment del Treball, Mercabarna, l'Associació d'Empreses de Mercabarna (ASSOCOME) i MyCovidTest col·laboren per apropar els tests a les 700 empreses del gran mercat.

Foment del Treball, Mercabarna, l'Associació d'Empreses de Mercabarna (Assocome) i el hub de laboratoris MyCovidTest inicien a partir d'avui una campanya massiva per apropar els tests del Covid als 7.500 treballadors d'un dels mercats majoristes més importants d'Europa. La complexitat logística d'aquest espai i la inevitable i intensa interacció social per complir un servei que és essencial converteix aquesta primera experiència de tests massius en el punt de partida del que començarà a ser una pràctica habitual en els pròxims mesos, per al definitiu control de la pandèmia causada pel virus SARS-CoV-2.

Mercabarna, juntament amb les empreses majoristes d'alimentació i logística que operen al polígon alimentari, garanteixen el subministrament de més de 2 milions de tones de fruites i hortalisses, peix i marisc, i productes carnis als mercats municipals, botigues dels barris, supermercats i a el sector de la restauració. Per complir aquest servei essencial, al seu recinte de més de 90 hectàrees, accedeixen diàriament uns 7.500 treballadors de les 700 empreses que operen al seu interior. A ells se sumen els compradors detallistes que acudeixen al recinte a proveir-se de producte fresc.

La confluència en el mateix espai de professionals de diferents empreses suposa un repte extraordinari que Mercabarna ha gestionat des de l'inici de la pandèmia amb el compliment d'estrictes mesures d'higiene, neteja i desinfecció permanent del recinte i campanyes per sensibilitzar a totes les empreses sobre les mesures de contenció de la COVID-19.

Per la seva banda, Assocome, que agrupa prop de la totalitat de les empreses que operen al polígon alimentari, s'ha implicat activament, al costat de Mercabarna, en la gestió dels tests fins a trobar una fórmula viable per a la seva execució. Els empresaris assumiran el cost dels tests i organitzaran internament als seus empleats i empleades per a la realització progressiva dels mateixos.

Per a això, entre els dies 30 de novembre i 4 de desembre, es situaran 2 carpes en els llocs més cèntrics de Mercabarna per realitzar els tests ràpids d'antígens. Aquests tests permetran que els treballadors del gran mercat puguin obtenir el resultat als 20 minuts d'haver-se realitzat l'extracció.

El pas de promoure tests massius per als 7.500 treballadors de les 700 empreses que es localitzen en el mercat majorista és decisiu per blindar el recinte i oferir la màxima garantia -tant a les empreses ubicades a Mercabarna, com als seus treballadors i clients- sobre la seguretat, prevenció i control de possibles brots.

MyCovidTest compta amb un sòlid equip de metges i biòlegs amb gran experiència en salut laboral i telemedicina, a més d'un laboratori central especialitzat en diagnòstic molecular amb més de 10 anys d'experiència emprant les tècniques de PCR. A més, són experts en programes a mida de cribratge poblacional per a la detecció precoç de casos i per al control de brots a causa de l'expansió de virus SARS-CoV-2.

No aturar l'economia

Foment del Treball, a través del seu nou departament de Networking, exerceix de promotor i connector per facilitar la col·laboració entre els seus socis de manera que puguin executar-se accions absolutament innovadores i productives per complementar el treball de les administracions públiques en el control i contenció de virus. Des de l'inici de la pandèmia, Foment ha defensat "atacar" amb la mateixa intensitat la crisi sanitària i la crisi econòmica, derivada de la primera. Per això ha apel·lat a la responsabilitat de tots els ciutadans i al ferm compromís dels empresaris per protegir la salut del seus treballadors i clients. De la mateixa manera, ha facilitat accions de responsabilitat social i solidaritat, amb la participació exemplar d'empreses -vinculades a Foment- que fins i tot han modificat la seva producció per posar-la al servei dels ciutadans i les autoritats.

Realització de tests massius a Mercabarna
Una de les carpes instal·lades al recinte
La campanya es desenvoluparà durant aquesta setmana