L’App Solidària de Mercabarna i T-Systems guardonada en els premis Bizbarcelona

Setembre 2020

L'app agilitza la distribució d'aliments entre col·lectius vulnerables.

Mercabarna i T-Systems han guanyat un dels premis de la categoria 'Col·laboració o iniciativa compartida' dels guardons 'Barcelona mai s'atura', que ha llançat enguany el saló Bizbarcelona. Aquests premis volen reconèixer la feina realitzada per ciutadans, emprenedors, pimes i organitzacions per mantenir l'activitat econòmica, social o cultural durant la Covid-19.

El Bizbarcelona, que va obrir ahir les seves portes al recinte firal de Montjuïc, va guardonar ambdues empreses per la creació conjunta de l'app 'T-Mercabarna Solidària', que agilitza la distribució d'aliments frescos sobrants entre col·lectius vulnerables atesos per Creu Roja Catalunya. El certamen va reconèixer 11 de les 95 propostes presentades a concurs.

El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, que presidí l'acte, va lliurar el guardó a Lidia Redón, subdirectora de Mercabarna i Osmar Polo, director general de T-Systems.

Més de 130.000kg repartits

Des de la posada en marxa de l'app, a mitjans abril de 2020, s'han distribuït 130.000kg de fruites i hortalisses entre col·lectius de persones vulnerables. En total, sis empreses majoristes i una empresa de logística de Mercabarna estan col·laborant desinteressadament en aquest projecte.

Per donar una resposta ràpida davant l'emergència social causada per la Covid-19, Mercabarna i T-Systems (filial de Deutsche Telekom) van organitzar el passat mes d'abril una trobada de programadors i directius que va definir i programar l'aplicació en 24 hores. L'objectiu de l'app T-Mercabarna Solidària és connectar l'oferta d'excedents alimentaris de les empreses majoristes de Mercabarna amb la demanda de les entitats socials, en aquest cas, Creu Roja Catalunya. El tercer actor és l'empresa logística encarregada de transportar gratuïtament aquests aliments a la seva destinació.

Gràcies a l'app, Creu Roja coneix quina és la disponibilitat diària de producte fresc que donen les empreses majoristes, selecciona aquells aliments que necessita i, en menys de 8 hores, l'empresa transportista li porta al seu centre d'emmagatzematge i distribució. Aquesta rapidesa facilita la distribució de productes peribles, garantint el seu bon estat en el moment de la rebuda. També es redueixen notablement els desplaçaments, seguint amb la recomanació de minimitzar el moviment de persones i vehicles durant l'estat d'alarma.

Entrega de premis al Bizbarcelona