Mercabarna guanya el Premi Alares a la conciliació laboral i familiar

Juliol 2020

L'empresa té horaris flexibles i fomenta hàbit saludables entre els treballadors.

Mercabarna va rebre, ahir a la nit, el Premi a la Conciliació de la vida familiar, laboral i personal, al foment de la corresponsabilitat i la responsabilitat social que atorga anualment la Fundación Alares, en la modalitat de Mitjana empresa. A aquest guardó van optar 400 candidatures més.

Des de fa 14 anys, la Fundación Alares, que es dedica al foment de la diversitat de les persones a les empreses i institucions, celebra aquests guardons per premiar les entitats que contribueixen a millorar la qualitat de vida de les persones.

Mercabarna disposa d'un Pla d'Empresa Saludable, que posa el focus en proporcionar benestar, fomentar un estil de vida saludable i augmentar el nombre d'activitats, serveis i beneficis socials que repercuteixen de forma positiva en la salut de la seva plantilla de 140 professionals.

El Pla té 5 grans àrees de treball: activitat física, prevenció, conscienciació, alimentació saludable i conciliació familiar. En cadascuna d'aquestes àrees s'han implementat diferents tipus d'accions, destacant entre les més importants les següents: flexibilitat horària, que permet una major conciliació; formació dintre de la jornada laboral; classes dirigides al gimnàs que Mercabarna té al servei de la seva plantilla i maquines expenedores amb aliments saludables.

Segons afirma Josep Tejedo, director general de Mercabarna, "amb aquest Pla volem afavorir un entorn de treball saludable, que millori el benestar dels treballadors de Mercabarna i reforci la seva vinculació amb l'empresa".

Aquest any, Mercabarna va rebre també el Premi de la mútua Asepeyo a les Millors pràctiques en matèria de prevenció de riscos laborals i, al 2019, el Premi Barcelona que li atorgà l'Ajuntament de Barcelona, per empresa Innovadora en Conciliació i Temps.