Nova edició de la campanya "Revetlles d'estiu amb musclos i cava"

Juliol 2017

Del 21 al 23 de juny, nou mercats de Barcelona van donar la benvinguda a l'estiu amb musclades gratuïtes per als ciutadans. Aquestes degustacions multitudinàries, en què es van repartir 10.000 racions de musclo cuinat a la marinera, van protagonitzar la sisena edició d'aquesta campanya que impulsa el Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna i el Gremi de Peixaters de Catalunya, amb el suport de Mercabarna, l'Associació de Concessionaris de Mercabarna i la Federació de Productors de Marisc del Delta de l'Ebre.

Una de les novetats d'aquest any va ser la participació de tota la xarxa de Mercats Verds de Barcelona, que està constituïda pels mercats municipals que potencien l'oferta de productes de proximitat i d'ecològics. Així, els vuit Mercats Verds de la ciutat (el Clot, Horta Lesseps, Sant Martí, Sants, La Concepció, Les Corts i la Llibertat) i el Ninot van celebrar aquesta iniciativa que recupera la tradició mediterrània de les musclades d'estiu −sobretot per Sant Joan, Sant Pere i Sant Jaume−, a l'època de l'any on aquest mol·lusc es troba en el millor moment de sabor.

Una recepta per a cada revetlla

A més de les degustacions populars, es va editar un receptari elaborat pel Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT-UB) i les pròpies peixateries dels mercats, que van oferir a la seva clientela durant el mes de juny.

Enllaços relacionats

L'inici de les musclades al Mercat del Ninot
Representants institucionals donen inici a la campanya