Solidaritat i sostenibilitat, eixos centrals de la presència de Mercabarna a l’Alimentaria
Juliol 2016
Del 25 al 28 d'abril, Mercabarna va estar present a la quarantena edició d'aquesta fira de la gastronomia i la restauració, on es van donar a conèixer els principals projectes que impulsa en àmbits com la responsabilitat social corporativa, la sostenibilitat, la potenciació del producte i del comerç de proximitat, l’impuls dels bons hàbits alimentaris o la innovació.
D’entre les iniciatives que lidera Mercabarna en el camp de la solidaritat, en destaquen la col·laboració amb el Banc dels Aliments i el foment de la contractació a través de les Beques Mercabarna. Aquest polígon també impulsa la dieta mediterrània mitjançant les campanyes infantils “5 al dia” i “Creix amb el peix”, que difonen entre els més petits els hàbits alimentaris saludables.
Una altra de les línies que es va destacar és el paper de Mercabarna com a canalitzadora dels productes frescos de Catalunya i principal proveïdora del canal detallista. Pel que fa als projectes de sostenibilitat, Mercabarna aposta per la recerca de noves fonts d’energia no contaminants, pel foment del vehicle elèctric i pel manteniment d’uns alts nivells de reciclatge.
Per últim, també es van presentar iniciatives que impulsen la competitivitat i la innovació a les empreses com són els Premis ‘Mercabarna Innova’ -que enguany celebren la seva segona edició-, l’Observatori de Tendències de Mercabarna i l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona.
Així mateix, més d'un centenar de persones van visitar l'estand durant el transcurs de la Fira i es van interessar en rebre informació sobre el recinte i en establir relacions comercials amb les empreses que s'hi ubiquen.
Presència a diverses activitats
La fira també va servir d'escenari per a presentar, el dia 26 d'abril, els premis 'Mercabarna Enfoca', un concurs de fotografia per a professionals i instagramers, que vol apropar la realitat del polígon alimentari a la ciutadania. D'altra banda, el 27 d'abril, va tenir lloc la quarta jornada de l'Observatori de Tendències, on es van analitzar les oportunitats de negoci lligades a l'e-commerce de productes alimentaris.
Com en passades edicions, Mercabarna va col·laborar amb l'espai de degustació "Espanya, el país dels 100 formatges" i amb el “Congrés de la Dieta Mediterrània”, en tots dos casos mitjançant la donació de fruites i hortalisses.
Catorze empreses de la Unitat Alimentària, al saló
Mercabarna també va tenir representació a la fira gràcies a les companyies del recinte que van ser expositores. Del sector carni, van participar cinc firmes: Sucarn, Carns Catalana Pallejà, Carns B, Companyia General Càrnia i Schara. Laumont i Nice Fruit hi van ser presents per part del sector hortofructícola, mentre que Espai Tonyina i Gran Blau, ho van fer pel sector del peix i marisc. Per últim, també van tenir estand les empreses Frigorífics Ferrer, Miquel Alimentació, Petit Forestier, Frit Ravich i Makro.