Ignacio Dualde, gerent de l'ESCI-UPF: “Els nostres titulats poden ajudar les pimes en els seus processos d’internacionalització”
Comparteix
Quin perfil de titulats proporcioneu a les empreses de Mercabarna?
Formem experts en gestionar l’expansió internacional i la consolidació de les empreses en mercats internacionals. Per això, oferim als alumnes els coneixements, les tècniques, les habilitats i les actituds que configuren la cultura internacional dels negocis. Això els dóna un perfil multidisciplinar, que els permet liderar i gestionar els processos d’externacionalització d’una pime. I, precisament, la tipologia d’empreses i de reptes que poden plantejar les firmes de Mercabarna poden encaixar molt bé amb aquests titulats.
Quins llocs poden ocupar dins de les empreses?
Poden ocupar llocs dins dels departaments d’exportació, de compres o logística internacional, comercials i de vendes i, també, de màrqueting, publicitat i investigació.
Quin tipus de preparació acadèmica reben els alumnes?
El Grau en Negocis i Màrqueting Internacionals permet als titulats desenvolupar-se en diverses àrees de l’empresa com, per exemple, màrqueting, negociació, estratègia, operacions, institucions econòmiques, entorn polític i econòmic i gestió de la diversitat als negocis. També, donem gran importància al coneixement de llengües estrangeres. Per això, a banda del català, castellà i anglès, tots els estudiants han d’escollir un idioma addicional per completar la seva formació: alemany, francès, japonès, rus o xinès.
Com poden accedir les empreses als alumnes disponibles?
Les empreses que vulguin accedir a aquest perfil d’estudiants ho poden fer publicant la seva oferta en la intranet d’ESCI-UPF. Nosaltres informem els nostres alumnes i després enviem els currículums dels interessats a l’empresa perquè aquesta pugui fer el seu procés de selecció propi.
Quins avantatges principals us aporta participar en aquestes beques Mercabarna?
El mandat fundacional d’ESCI-UPF és formar experts en negocis internacionals, que ajudin les empreses en el seu procés d’obertura a l’exterior i en el procés de gestió dels mercats internacionals. Seguint això, en els darrers 20 anys hem col·laborat amb moltes empreses, especialment pimes, en aquest camí, i creiem que participar en les Beques Mercabarna, ens permetrà fer-ho en un sector tant important a Catalunya, com és el sector alimentari.