Promoció del consum dels musclos per l’estiu

Per tercer any consecutiu, el Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna (GMP), conjuntament amb el Gremi de Peixaters de Catalunya i la Federació de Productors de Mol·lusc del Delta de l’Ebre (FEPROMODEL), van organitzar la campanya “Revetlles d’estiu amb musclos i cava”, a la qual aquest any s’hi han sumat com a patrocinadors Mercabarna i l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome).

Aquesta iniciativa té com a finalitat recuperar una tradició gastronòmica molt mediterrània: la celebració de musclades durant els mesos d’estiu, moment òptim en sabor i maduresa del mol·lusc català.

Per impulsar la campanya, es van celebrar, el 18 i 19 de juny, diverses degustacions gratuïtes populars –amb la col·laboració dels alumnes i professors de l’Escola d’Hoteleria i Turisme (CETT)– en els Mercats de la Concepció i Sants (Barcelona) i el de Santa Eulàlia (L’Hospitalet), en les quals es van repartir uns 450 kg. de musclos, unes 4.000 racions, entre els usuaris dels mercats.

El tret de sortida d’aquesta acció es va donar amb una presentació institucional al Mercat de la Concepció que va comptar amb l’assistència de personalitats com el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i el director general de Pesca per part de la Generalitat, el regidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, el president de PIMEC, el director general de Mercabarna, el president del GMP, el del Gremi de Peixaters de Catalunya i el de la Federació de Productors de Mol·lusc del Delta de l’Ebre, entre d’altres.

La campanya “Revetlles d’estiu amb musclos i cava” va arrancar amb una musclada popular