Mercabarna es promou com el Hub Alimentari del Mediterrani en dues fires sectorials
Les fires especialitzades són una bona oportunitat perquè Mercabarna impulsi entre el públic professional el projecte de convertir-se en el Hub Alimentari del Mediterrani. I és per això que Mercabarna va apostar per participar en dues fires sectorials de caràcter internacional celebrades durant els mesos de maig i juny: Medfel i el Saló Internacional de la Logística (SIL).
La primera va ser el Medfel, fira especialitzada en fruites i hortalisses que va tenir lloc del 13 al 15 de maig, a Perpinyà. En aquest saló, per on van passar més de 5.000 professionals del sector, Mercabarna va aprofitar per fer contactes amb compradors i distribuïdors hortofructícoles de França i del nord d’Àfrica que es van interessar per proveir-se a les firmes del polígon alimentari.
Potenciant el vessant logístic
L’altra fira amb presència de Mercabarna va ser el Saló Internacional de la Logística (SIL) que es va celebrar del 3 al 5 de juny a Barcelona. Mercabarna va participar-hi com a expositor compartint espai amb quatre empreses logístiques ubicades al recinte (TAE Transports, Grupo Olano, BG Logistics i Logístic Pavelló G).
La idea era mostrar als visitants de la fira les potencialitats que té la Unitat Alimentària com a centre logístic especialitzat en alimentació fresca. Un missatge que va quedar encara més remarcat gràcies a les conferències que el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, i el director d’Estratègia i Màrqueting, Pablo Vilanova, van impartir en dos fòrums que es van fer en el marc de la fira, el 12è Fòrum Mediterrani de la Logística i el Transport i el SIL Import & Export Agri-food Conference, respectivament.