Les últimes tendències en restauració, a Mercabarna

Per segon any consecutiu, Mercabarna –a través de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona– i Anta (As. de pymes para el uso de nuevas tecnologías en la alimentación fuera del hogar) van organitzar la jornada “Nous conceptes de restauració”, una trobada professional que té com a objectiu presentar algunes de les novetats principals en el sector de l’hostaleria.

Una setantena de persones, entre empresaris majoristes de la Unitat Alimentària i professionals del món de la restauració, van assistir a aquesta jornada, celebrada el 21 de maig, on es van donar a conèixer nous models de negoci en establiments de menjar i noves propostes en oferta gastronòmica de restaurants que tenen la carn, les fruites i hortalisses i el peix i marisc com a base de les seves cartes.

La jornada, tal i com va afirmar el director d’Estratègia i Màrqueting de Mercabarna i clúster manager de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, Pablo Vilanova, també va servir “per posar en contacte els responsables d’aquests establiments innovadors amb proveïdors de productes frescos i veure quines demandes tenen uns i com les poden satisfer els altres”.

L’èxit d’aquesta segona sessió, recollint la bona acceptació de la primera, convida a donar continuïtat a aquesta iniciativa i, d’aquesta manera, convertir Mercabarna, un cop l’any, en el lloc de referència per descobrir les tendències més innovadores del sector de la restauració.

Una dotzena de casos pràctics
Seguint el format de la primera edició, les ponències es van dividir en tres blocs temàtics centrats en les diferents tipologies de productes frescos. En el primer es va parlar de les fruites i hortalisses i es van donar a conèixer nous models de negoci com Ensalada y + i Zummo Health Bar, així com tendències gastronòmiques en expansió com és la cuina raw (crua), vegana o vegetariana.

El segon bloc, dedicat a la carn, va servir per explicar com han anat evolucionant les demandes dels restaurants pel que fa a l’aprovisionament de productes carnis i per presentar casos concrets, a través de l’experiència d’establiments relativament novedosos com són Butifarring i Pura Brasa.

Finalment, va arribar el torn de les ponències vinculades al peix i el marisc i on els responsables del Grup Lombardo, el restaurant Vilalúa i el Suquet de l’Almirall van posar l’accent en quins productes i serveis han d’oferir-los els proveïdors que vulguin treballar amb ells.

La jornada “Nous conceptes de restauració” va reunir una setantena de professionals
Durant la jornada es van presentar les darreres novetats en menús elaborats amb productes frescos