La Mercabarna més internacional participa a l’Alimentaria

El Saló Alimentaria 2014, celebrat del 31 de març al 3 d’abril a Barcelona, ha estat una plataforma immillorable perquè Mercabarna donés a conèixer als professionals d’aquí i d’arreu del món els projectes d’internacionalització que s’estan impulsant des d’aquesta Unitat Alimentària.

El projecte Hub Alimentari del Mediterrani, el Clúster Mercabarna Export i el servei de Consultoria internacional que ofereix Mercabarna van ser els tres grans eixos sobre els quals es va centrar la participació a l’Alimentaria d’enguany. Amb un estand institucional ubicat al Pavelló Internacional de la fira, Mercabarna es va promocionar com a centre alimentari de referència de l’àrea Mediterrània, tant pel que fa a la distribució de productes frescos a tot el món com en l’exportació de coneixement i experiència per assessorar institucions i mercats internacionals en temes de gestió i funcionament de polígons alimentaris.

Durant els quatre dies que va durar la fira, més d’un centenar de professionals van passar per l’estand de Mercabarna, interessats a conèixer aquests projectes internacionals, però també a obtenir informació sobre com comprar o vendre aliments frescos a les empreses ubicades al recinte.

Un dels objectius de Mercabarna a la fira va ser potenciar el recentment creat Clúster Mercabarna Export. Per això, no és d’estranyar que el principal acte que va acollir l’estand durant l’Alimentaria fos la trobada entre els representants de la trentena d’empreses que integren aquesta nova plataforma. A banda de fomentar el coneixement i intercanvi d’impressions entre les companyies, aquesta trobada va servir també per donar el tret de sortida de totes les accions que el clúster té previstes per als anys 2014 i 2015.

Col·laboracions amb producte fresc
Com en edicions passades, Mercabarna va col·laborar amb dues activitats que es van celebrar dins d’Alimentaria aportant productes frescos. Una va ser “L’Espanya, el país dels 100 formatges”, un espai gastronòmic dedicat a la degustació de tota mena de formatges; i l’altra va ser el “X Congrés de la Dieta Mediterrània”, un cicle de conferències dedicades a difondre els darrers avenços científics relacionats amb la dieta mediterrània.

Cinquanta professionals estrangers visiten Mercabarna
Aprofitant la seva estada a Barcelona per assistir a l’Alimentaria, nombrosos professionals internacionals van mostrar interès per conèixer l’activitat que es realitza a Mercabarna i quines oportunitats de negoci els ofereixen les empreses del recinte.

Així, el 2 d’abril, uns quaranta importadors d’empreses alimentàries procedents de països asiàtics com Xina, Thailàndia, Filipines, etc; d’Amèrica del Sud (Brasil i Colòmbia) i d’Europa (Romania, Polònia, Alemanya, etc.) van visitar el Mercat Central de Fruites i Hortalisses i una firma especialitzada en la manipulació de patates. El dia següent, va ser el torn d’una desena de professionals asiàtics del sector carni que van conèixer de primera mà l’Escorxador, així com diverses empreses del polígon alimentari dedicades a la distribució de carn.

Tretze empreses participen a l’Alimentaria
Mercabarna també va estar representada a la fira a través de les diverses empreses del recinte que van decidir participar-hi. Les més nombroses van ser les firmes del sector carni, amb set participants, la majoria ubicades al saló Interncarn. Companyies com Carns B, Carns Prior, Carns Catalana Pallejà i Sucarn van apostar per estands pensats per fer reunions amb clients i potencials clients i presentar-los els seus productes i serveis. Schara també va incorporar al seu espai una àmplia exposició de producte, mentre que Productes del 5è 4t va optar per oferir degustacions. Per la seva banda, Companyia General Carnia, amb un estand situat al saló Restaurama, va apostar per organitzar demostracions culinàries per mostrar la seva línia de productes carnis dirigida a la restauració.

Del sector hortofructícola, van ser-hi presents Laumont, amb tota la gamma de bolets frescos, congelats i deshidratats que comercialitza en diferents formats, i Nice Fruit (Cutting’s) que va participar-hi amb el seu nou projecte de fruites i verdures congelades, una iniciativa que, a més, va ser la gran triomfadora dels premis Innoval 2014.

També portava nou producte l’empresa de distribució de congelats Frigorífics Ferrer. Es tractava d’una nova gamma de congelats per a l’alta restauració de popets del Mediterrani, “Espardenyes” de la costa i cues de gamba Argentina envasada en format skin pack per afavorir la màxima higiene, conservació i dosificació dels productes. Finalment, també van estar presents a l’Alimentaria d’altres companyies de distribució ubicades a Mercabarna com Makro i Miquel Alimentació i la firma especialitzada en vehicles i material frigorífic, Petit Forestier.

Alimentària 2014, l’edició més internacional de la història:
• Més de 140.000 visitants
• 42.000 estrangers, un 30% del total.
• 650 grans compradors internacionals
• 300 nous productes presentats

Visita la galeria d'imatges d'Alimentaria 2014

Els prínceps d'Astúries, el president de la Generalitat de Catalunya, l'alcalde de Barcelona, la tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de Mercabarna i el director general de Mercabarna, a l'estand de Mercabarna
Els representants de les empreses que formen part del Clúster Mercabarna Export es van reunir a l’estand de Mercabarna dins de la fira Alimentaria