"Has de crear un vincle emocional amb la persona que t'escolta"
P- Com ha de ser una bona presentació comercial?
R- Ha de ser directa, sintètica i amb un gran component emocional que et permeti crear un vincle emocional amb la persona que t’escolta.
P- Com s’aconsegueix crear aquest vincle?
R- És crucial saber a qui li estic venent el producte i adequar el discurs a aquesta persona. La clau està en què el teu interlocutor percebi que entens la seva necessitat i que el teu producte és la resposta.
P- La idea seria vendre solucions no productes...
R- En un mercat tan competitiu on hi ha tanta oferta de productes similars, la diferència la pot marcar la persona que presenta aquell producte i com el presenta. Per això, a la jornada a Mercabarna, posarem exemples d’empreses que estan destacant perquè tenen dins de l’organització persones que saben comunicar.
P- Quins errors es comenten freqüentment?
R- Els errors moltes vegades se centren en els materials que s’usen a les presentacions. Powerpoints massa carregats o amb un excés de missatges. I un altre aspecte que falla és que sovint no hi ha interacció amb la gent que t’escolta. Fer una presentació ben feta té la seva complexitat però quan ho domines els beneficis en la teva activitat es veuen ràpidament.