El Port de Barcelona explica els seu serveis a les empreses de producte fresc
Buscar aliats estratègics que ajudin les empreses en l’exportació i importació de productes. Aquesta és una de les vies que Mercabarna ha treballat amb més intensitat al llarg d’aquest any, com a part del projecte de convertir aquesta Unitat Alimentària en el Hub Alimentari del Mediterrani, el centre de referència pel que fa a la redistribució de productes frescos cap a la resta d’Europa.
I, en aquest context, s’emmarca el seminari impartit pel Port de Barcelona el passat 4 de desembre a Mercabarna, que va servir per donar a conèixer els serveis d’assessorament en temes logístics que aquesta institució ofereix a empreses com les que operen en el recinte.
El cap d’Estratègia del Port, Jordi Torrent, i diversos responsables del departament de Cadenes Logístiques van ser els encarregats d’explicar aquests serveis i d’abordar d’altres temes d’interès, com l’eficiència en la cadena de valor dels productes frescos, la factura portuària o les taxes, entre d’altres.
Seguint aquesta estratègia de col·laboració entre Mercabarna i el Port de Barcelona ja s’estan preparant d’altres accions. Per exemple, la participació conjunta a la fira internacional Fruit Logistica, que se celebrarà al febrer a Berlin; o la participació del Port de Barcelona dins del nou clúster “Mercabarna Export”, cosa que permetrà millorar les línies de cooperació entre les companyies del polígon alimentari i els diferents operadors del Port.