El sector del peix de Mercabarna es promociona al Seafood Barcelona
Mercabarna, el Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix i 10 empreses del sector del peix del recinte han participat a la fira Seafood Barcelona, celebrada del 22 al 24 d’octubre.
L’objectiu de Mercabarna i del Gremi era promoure entre els visitants al Seafood, sobretot els internacionals, la marca “Peix de Mercabarna” i donar a conèixer l’àmplia oferta de productes i serveis que ofereixen les empreses del recinte.
I això és el que es va fer des de l’estand informatiu, ubicat dins de l’espai Catalunya-Prodeca, que van compartir Mercabarna i el GMP, i en el qual es van atendre més de 400 professionals d’arreu del món, interessats a conèixer els avantatges de comprar a la Unitat Alimentària.
10 empreses de Mercabarna exposen al Seafood
En la mateixa illa i, també sota el lema “Peix de Mercabarna”, s’hi van ubicar sis empreses del Mercat Central del Peix (Manet Import, Barrufet, Frimercat, Moray Fish i Consignaciones del Mar) i tres de la ZAC (Marfish, Cocedero de Mariscos i Peixos Més fred), mentre que d’altres companyies com Maresmar i Frime van participar-hi amb els seus estands individuals.
Gran part de les firmes –la majoria de les quals ja havien participat l’any passat a la fira– van tornar a aprofitar aquest aparador per mostrar el seu catàleg de productes i serveis al client, incidint en aquells més novedosos o en els que els diferencien de la competència. En els estands es van veure tota mena de productes, des de tonyina refrigerada, passant per elaborats a base de llamàntol, cefalòpodes en semiconserva, peix congelat importat d’Àfrica, marisc cuit, entre d’altres. D’altres empreses van apostar per instal·lar cuines en els seus estands i, a banda d’ensenyar els productes, van oferir degustacions dels seus productes als clients.
Tot i que la majoria de les empreses participants ja exporten des de fa temps, la fira va ser una bona oportunitat per seguir avançant en aquesta línia i fer nous contactes de qualitat amb compradors d’Europa de l’Est, d’Àsia i d’Estats Units o de mercats més tradicionals com són França, Itàlia o Portugal.
Tot i la seva satisfacció per com havia anat la fira, les firmes de Mercabarna van assegurar que és necessari que el Seafood Barcelona creixi en nombre d’expositors i d’oferta per atreure, així, més clients europeus i de la resta d’Espanya.
Reconeixement als patrocinadors del CIP
En el marc de la fira, el Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna va aprofitar per fer una trobada a l’estand amb alguns dels patrocinadors i col·laboradors del Centre Interactiu del Peix, entre els quals va destacar la presència del director general de Ordenación Pesquera del Govern Central, el director general de Pesca de la Generalitat de Catalunya, així com d’altres representants d’institucions, entitats i empreses.