Com vendre els teus productes al col·lectiu foodservice

El foodservice és un sector de gran valor estratègic i comercial per a les empreses de Mercabarna. Per això, l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, els Serveis de Formació de Mercabarna i ANTA (As. De pymes para el fomento del uso de nuevas tecnologías en la alimentación fuera del hogar) han programat un curs, que s’iniciarà el 24 d’octubre i finalitzarà el 5 de desembre, que té com a objectiu potenciar les vendes a aquest col·lectiu. Es tracta de “Venedors experts en foodservice”, una formació adreçada als comercials de les empreses que ja venen a aquests professionals, però també per aquelles que volen obrir línies de negoci enfocades a aquest sector.
Aquest curs permetrà saber com s’estructura la demanda d’aquest sector i com actuen els clients, així com les tècniques de negociació per donar resposta a les necessitats d’aquest col·lectiu. A més, serà una formació molt pràctica, amb la realització de quatre visites tècniques a empreses de restauració comercial i col·lectiva, així com a una plataforma de distribució i a una cuina central.

Per a més informació sobre el curs, contacteu amb Mario Cañizal, vicepresident d’ANTA, al correu gestion(ELIMINAR)@anta-asoc.com o al telèfon del Departament d’Estratègia i Estudis de Mercabarna 93 556 35 30 

Sinergies amb altres clusters catalans

L’Associació Clúster Alimentari de Barcelona s’ha integrat dins de la Xarxa de Clústers Catalans, una entitat que aglutina una vintena de clústers de diferents àmbits i que té com a finalitat fomentar la col·laboració entre ells.
Seguint aquesta línia de buscar sinergies amb d’altres clústers, representants de l’Associació han iniciat contactes, durant el mes de juliol, amb el Clúster d’elaboració de productes gourmet, el Clúster del packaging i maquinària d’alimentació, el Clúster de l’Aigua i l’Incavi (l’Institut Català de la Vinya i el Vi), amb l’objectiu de cercar projectes comuns a desenvolupar.