Mercabarna-flor presenta la rosa de Sant Jordi amb valor afegit
Una quinzena de mitjans de comunicació van assistir, el passat 19 d’abril, a la roda de premsa organitzada per Mercabarna-flor per presentar les previsions de venda de roses per Sant Jordi.
La presidenta de Mercabarna i tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, va obrir la trobada amb els periodistes destacant les bones perspectives de comercialització i la importància d’una jornada com la de Sant Jordi per a l’economia de la ciutat, ja que “és un dia de generació de riquesa i que demostra la vitalitat del nostre comerç”.
Aquest any, Mercabarna-flor volia posar en valor la feina que fan els floristes a l’hora de preparar i decorar les roses de forma creativa i especial per aquesta diada. Per això, la roda de premsa es va centrar en destacar la importància del valor afegit. “Aquest Sant Jordi apostem per les roses arranjades de manera diferent, única i personalitzada i que es converteixen en regals exclusius”, va assegurar el director general de Mercabarna, Josep Tejedo. Per reforçar aquest missatge, durant l’acte tres destacats floristes van preparar, en directe, diferents treballs de gran originalitat amb roses.
La roda de premsa va concloure amb les intervencions del president de l’Associació d’Empresaris Majoristes de Mercabarna-flor, Jaume Mateu, i del president del Gremi de Floristes de Catalunya, Lluis Vilagran. Els representants de majoristes i detallistes van incidir especialment en el gran esforç que farien els professionals del sector per assumir la pujada de l’IVA, del 8 al 21%, perquè no repercutís en un increment del preu de venda de les roses al carrer.

