Eva Pérez:"Pots estalviar energia sense gastar un euro"

Entrevista a Eva Pérez, enginyera industrial del Clúster d'Eficiència Energètica de Catalunya (CEEC)

El CEEC agrupa empreses, institucions i instituts de recerca que fomenten productes i serveis relacionats amb l’eficiència energètica.


P- Com poden ajudar les empreses del CEEC a les firmes de Mercabarna?
R- Comptem amb 110 empreses que poden oferir solucions a les firmes de Mercabarna que vulguin apostar per la via de l’eficiència energètica. A més, moltes d’aquestes empreses ja col·laboren amb empreses alimentàries, per tant tenen experiència en aquest camp.

P- Mercabarna és un espai amb possibilitats d’estalvi energètic?
R- És un lloc idoni. Hi ha un gran recorregut de reducció de despeses en equipaments de fred, climatització, il·luminació... Quan es comencen a aplicar mesures d’estalvi energètic els resultats es noten des del primer dia i, moltes vegades, no és necessari gastar ni un sol euro.

P- I com es pot fer això!
R- Hi ha certa por per part de les empreses a les inversions que s’han de fer per millorar l’eficiència energètica. Tot i que aquestes tecnologies tenen retorns a curt o mitjà termini, ara mateix moltes empreses tenen dificultats per disposar de diners. Per ajudar-les amb això, existeixen fórmules, com els contractes de serveis energètics.

P- En què consisteixen aquests contractes?
R- Bàsicament, es tracta de contractes en els quals l’empresa energètica es fa càrrec del finançament de la inversió de les instal·lacions energètiques, que després es retorna amb l’estalvi que obté l’empresa en la factura d’energia. És a dir, amb aquest sistema s’evita que l’empresa hagi de fer una despesa inicial i es garanteix l’estalvi en aquest concepte.

Eva Pérez, enginyera industrial del Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya (CEEC)