Michael Schara:"Les inquietuds dels clients són un viver d'idees innovadores"
Entrevista a Michael Schara, director general de Schara (La Charcutería Alemana)
Schara elabora salsitxes i embotits per als clients, majoritàriament, de la gran distribució. Des de fa 3 anys, també compta amb una botiga pròpia al Mercat de la Boqueria.
P- En quins aspectes innoveu?
R- Innovem en productes, formats, qualitats, és a dir, en tot allò que pugui donar un valor afegit al consumidor. Això, de retruc, també ens obliga a innovar internament, en processos, tecnologies o seguretat alimentària.
P- Expliqueu-nos algunes innovacions concretes?
R- Hem marcat tendència en el sector introduint formats individuals (d’1 o 2 unitats) enfocats caps als nous models de família. Ara, també hem apostat per fer productes elaborats amb unes característiques poc usuals, totalment lliures d’additius, espessants, gluten i lactosa, perquè sabem que hi ha un segment de mercat que demanda aquesta tipologia de producte.
P- Quin és el vostre viver d’idees innovadores?
R- En tenim dos. Un està basat en les necessitats que ens plantegen els nostres clients de la gran distribució. I, l’altre, neix de les inquietuds que detectem en els consumidors. En aquest cas, la parada que tenim a la Boqueria s’ha convertit en un aparador viu que ens permet captar opinions i necessitats dels clients.
P- Què us aporta l’aposta per la innovació?
R- Ens diferencia de la competència i ratifica la nostra posició davant del nostre client, que és molt exigent i que ja espera de nosaltres un alt nivell de qualitat.
P- En base a la vostra experiència, què ha de tenir una empresa innovadora?
R- Innovar és una actitud. En el nostre cas, és part de la filosofia d’empresa tenir la intenció de millorar contínuament i fer les coses diferents. Sinó, vas tard, perquè la societat canvia permanentment. A més, perquè funcioni, és bàsic transmetre aquesta forma de pensar a tot el teu equip de professionals.