Belar García:"Si vols implantar-te en un nou mercat,fes-ho amb el teu producte estrella"

Entrevista a Belar García, gerent de Consignaciones del Mar

Consignaciones del Mar és una empresa del Grupo Confremar dedicada a la importació, transformació i comercialització de peix.


P- Esteu apostant per entrar a nous mercats, no?

R- Sí, des de 2011, en plena crisi, estem intentant fer-nos un lloc a nous mercats, més enllà de França i Itàlia. Tímidament, estem exportant a països de l’Est d’Europa, però l’esforç important l’estem fent a Estats Units, Cuba, Brasil, Costa Rica...

P- Per què us heu embarcat en aquesta aventura?
R- Abans, el més còmode era exportar als mercats més propers i tradicionals. Però quan veus que en aquests països els guanys es van reduint cada cop més, penses: ens hem de buscar la vida en altres mercats menys saturats.

P- Què feu per conèixer aquests nous mercats?
R- Tenim un equip de persones que viatgen, coneixen nous mercats i costums i veuen que fan les altres empreses que operen en el país per aprendre i millorar-ho.

P- Quines són les principals dificultats a l’hora d’entrar en aquests nous mercats?
R- El país més complicat és Estats Units, perquè tenen una legislació molt rígida i entrar amb el teu producte és una odissea. En el nostre cas, fins i tot, hem obert una delegació a Miami per fer-ho més fàcil. També són difícils Rússia i els països de l’Est perquè són molt hermètics i ja hi comença a haver força competència. En canvi, és mes fàcil als països d’Amèrica Central i del Sud.

P- Quina és la clau per exportar a un mercat nou?
R- Has d’entrar amb el teu producte estrella, que en el nostre cas és la tonyina refrigera i congelada, i un cop a dins, oferir la resta dels teus productes. A més, si vols exportar, has de donar un producte elaborat, amb valor afegit. I, també és important focalitzar els teus esforços en un país i, una vegada ja estiguis consolidat en aquest país, anar a per un altre.