Mercabarna i Assocome, junts per liderar el Hub alimentari de la Mediterrània

El 7 de novembre, la direcció de Mercabarna va presentar als representants dels empresaris de la Unitat Alimentària, en el marc d’una Junta d’Assocome, el nou projecte que Mercabarna aspira a liderar en els propers anys: el Hub alimentari de la Mediterrània.
Després de diferents sessions de treball amb el president d’Assocome, Joan Llonch, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, va explicar en què consisteix aquest projecte estratègic que ha de permetre a Mercabarna seguir sent un dels principals mercats de referència al món, i en el qual les empreses majoristes juguen un paper fonamental.
El Hub alimentari de la Mediterrània potenciarà la internacionalització de les empreses, el valor afegit dels aliments a través de la innovació i la transferència tecnològica, així com la comercialització dels productes de proximitat i els bioaliments, entre d’altres.
Per liderar el Hub, Mercabarna compta amb la participació directa dels empresaris del recinte. D’aquesta manera, s’ha creat un comitè d’estratègia Mercabarna-Assocome, amb diferents grups de treball, que permetrà definir conjuntament les necessitats i els objectius comuns de futur, així com els passos necessaris per a assolir-los.
Alguns dels temes més immediats a tractar són, per exemple, una campanya per potenciar la marca Mercabarna entre els professionals i els consumidors finals, i diferents accions comercials en països que poden proveir-se a la Unitat Alimentària. També s’analitzaran de forma conjunta mesures d’estalvi energètic, d’estalvi d’aigua, millores en la mobilitat dins i fora del recinte, etc. Així mateix, se seguirà posant èmfasi en la formació i en el desenvolupament de clústers, amb l’objectiu de seguir potenciant la competitivitat de les empreses de Mercabarna.