Mercabarna celebra els 25 anys de l'Àrea de Formació

Per commemorar el seu 25è aniversari, l’Àrea de Formació de Mercabarna va organitzar, el 21 de novembre, una interessant conferència sobre “Com motivar el personal d’una empresa”. Una quarantena d’empresaris i de responsables de recursos humans de companyies del polígon alimentari van assistir a aquest acte, on també es va presentar l’oferta de cursos per al 2013.
L’encarregada d’impartir la xerrada va ser Montse Ventosa, presidenta de la Fundación Truthmark i directora de Sticky Culture –organitzacions de prestigi internacional en l’àmbit de la motivació–, que va assegurar que moltes empreses s’ocupen poc de la motivació dels seus empleats perquè creuen que aquest aspecte no influeix en els resultats de la companyia. Però, segons va dir Ventosa, això és fals, ja que un treballador motivat “és més productiu i, a més, potencia la marca de l’empresa”. Entre els factors que motiven, Ventosa va destacar el saber comunicar, oferir reptes als treballadors i crear cultura d’empresa, és a dir, que el personal senti que forma part d’un projecte més gran.

Intercanvi d’experiències amb d’altres mercas d’Espanya
Com a part de la celebració dels 25 anys, l’Àrea de Formació també va celebrar, el 23 de novembre, una trobada, a Mercabarna, amb les Mercas espanyoles que tenen servei de formació. A aquesta reunió van assistir els responsables de formació de Mercabilbao, Mercagranada, Mercamadrid, Mercapalma i Mercalaspalmas. L’objectiu d’aquesta iniciativa, totalment pionera, era que els diferents serveis de formació compartissin experiències i poguessin trobar vies de col·laboració per millorar, encara més, l’oferta de cursos i serveis que presten a les empreses alimentàries.

Mercabarna, 25 anys formant professionals alimentaris
Un quart de segle separa el primer curs de formació, concretament de carnisseria, que es va fer a Mercabarna, d’allò que és avui l’Àrea de Formació, un centre especialitzat en formació agroalimentària, on s’han format més de 36.000 persones i s’han impartit 109.884 hores lectives.
La responsable de l’Àrea, Maite Palat, destaca que ara l’aposta és estar encara més a prop de les empreses per ajustar l’oferta de cursos a les seves necessitats concretes. A més, Palat fa una crida a les empreses perquè no desaprofitin els recursos que tenen per a la formació. I és que, durant aquest any, les companyies de Mercabarna només han usat el 55% del crèdit que tenen disponible per a la formació dels seus treballadors.

Unes quaranta persones van assistir a la jornada sobre motivació
Els responsables de formació de les mercas espanyoles durant la reunió a Mercabarna