Un Nadal ple de creativitat a Mercabarna-flor

Galeria d'imatges de les Mercademostracions 2012 (a FlickR)

Prop de 1.800 floristes d’arreu d’Espanya van participar, l’11 de novembre, en la 29ena edició de les Mercademostracions organitzades per Mercabarna-flor. Un acte únic a tot l’Estat on s’apleguen els professionals del sector floral (majoristes, floristes, escoles d’art floral, etc.) per conèixer de primera mà les principals tendències i novetats en moda floral i decoració de llars i comerços per aquestes festes de Nadal.
Les encarregades de mostrar aquestes noves tendències van ser, com ja és habitual, les escoles d’art floral espanyoles. Les 9 participants van presentar les seves propostes particulars quant a treballs florals per al Nadal, amb un punt en comú: l’aposta per composicions de formes clàssiques i poc carregades, amb predomini de productes procedents de la natura (pinyes, branques de pi, fruits secs, etc.) i retorn als colors típics (vermells, blancs, daurats i tonalitats crema).

Com a novetat, durant el matí, sis de les escoles van impartir tallers temàtics sobre ornamentació nadalenca (espelmes, boles de Nadal i centres de taula amb elements secs, entre d’altres) amb l’objectiu que els floristes agafessin idees per oferir als seus clients treballs originals a bon preu. Els tallers van tenir una gran acollida amb la participació de prop de 90 professionals.

Els participants a la Copa d’Espanya d’Art Floral d’AEFI, a escena
Ja per la tarda, es va fer una gran demostració floral, en la qual hi van participar els floristes que participaran a la Copa d’Espanya d’Art Floral d’AEFI (Asociación Española de Floristas Interflora). Els participants van elaborar originals treballs nadalencs amb planta, a més d’una composició amb flor de temàtica lliure, que va servir com a carta de presentació de cara a la Copa. L’acte, que va aplegar uns 300 floristes, va finalitzar amb el sorteig de les composicions florals entre els assistents.

Arbres de Nadal per a tots els gustos
Com ja és tradició, les empreses de Mercabarna-flor van competir en el concurs d’arbres de Nadal, decorant els avets, cedits pels Cultivadors d'Arbres de Nadal Associats de Catalunya, amb els seus productes. Es van guarnir una vintena d’arbres, alguns amb decoracions més tradicionals i d’altres amb ornaments més innovadors com ara cera d’espelmes, elements mecànics, arrels, fulles, etc.
Els arbres guanyadors van ser, en el sector de la flor, l’empresa Reigmat Flor; a Complements, Mosimoll; i en el sector de la planta, la firma Plantas Cámara.

Galeria d’imatges de les Mercademostracions 2012

Aquest és un dels treballs florals nadalencs presentat a les Mercademostracions