La presidenta de Mercabarna, a la jornada sobre fusions empresarials
Va inaugurar l'acte la tinent d'alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de Mercabarna, Sònia Recasens, que va aprofitar l’ocasió per donar un missatge d’encoratjament als empresaris, "el prestigi que té la marca Barcelona al món és gràcies a actius com les empreses de Mercabarna, que tenen una gran potencialitat econòmica. I això ho hem de donar a conèixer".
Seguidament, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, va destacar la importància de les aliances per guanyar en dimensió i afrontar reptes que en solitari són complicats. "En un moment com l’actual, on proveïdors i clients són cada cop més grans i hi ha una major competència, una de les possibles alternatives és fusionar-se", va assegurar.
Com ens fusionem?
Després va ser el torn de l’expert en fusions i director de l’empresa One to One, Fernando Iglesia, qui va enumerar les passes a seguir en un procés de fusió. L’encarregat d’explicar la importància de fusionar-se en un context com Mercabarna va ser Francisco Casallo, director general de la firma hortofructícola Bargosa, que va assegurar que el futur passa per l’existència de menys operadors. "Podem seguir esperant que tanqui la parada del costat o que Mercabarna ens resolgui el problema. O podem apostar per les fusions", va afirmar.
Finalment, dues empreses sorgides arran d’una fusió entre firmes de Mercabarna van explicar les seves experiències en aquest camp. El director de Nat Products, Jaume Blanqué, va parlar de les fusions com a via per obrir noves línies de negoci. Mentre que la consellera delegada de Companyia General Càrnia, Chelo Tonijuan, va donar algunes claus per fusionar-se amb èxit, com "compartir objectius, lideratge reconegut, definir bé l’organigrama, clar repartiment dels dividends i confiança".