Casimiro Llorens: "Recomanem combinar producte de proximitat i d'importació en els àpats nadalencs"
Quines previsions tenen per aquesta campanya de Nadal?
Pel que fa a la comercialització, crec que no hi haurà grans canvis respecte al Nadal de 2010. Esperem vendre un volum similar, és a dir, unes 50.000 tones de fruites i la mateixa quantitat d’hortalisses. En canvi, els preus, en conjunt, baixaran al voltant d’un 13%.
Els productes estrella seguiran sent els mateixos o s’aposta per nous productes?
La pinya continua sent l’estrella, juntament amb el raïm blanc. A més, aquest any, estaran a un preu més econòmic que l’any passat. Tot i això, en els darrers anys, s’han anat posant de moda d’altres productes com la cirera de contraestació, que normalment té un cost elevat però que aquest Nadal estarà més barata, i el meló piel de sapo de Brasil, que mantindrà preu.
Quines recomanacions feu a l’hora de fer compres per als àpats nadalencs?
La recomanació principal és consumir producte de proximitat, sense deixar de donar-nos el gust de menjar d’altres productes exòtics o d’importació. Creiem que pot ser una bona opció incorporar als àpats els cítrics, que hi ha en gran quantitat i a preus baixos, o pomes d’origen nacional, que tenen molta qualitat i estan a un preu molt competitiu.
Per tant, no oblidar fruites i hortalisses en els àpats nadalencs...
Sí, per això, ens els menús que cada any proposem el Gremi de Majoristes del Peix i nosaltres, oferim idees perquè hortalisses i fruites estiguin molt presents en els menjars.