Jaume Mateu: "Hem d'incidir perquè flor i planta tinguin més protagonisme al Nadal"
Quines són les expectatives dels empresaris de Mercabarna-flor per aquest Nadal?
Quant a vendes, la sensació és que mantindrem la tendència a la baixa que ja arrosseguem des de fa mesos. D’altres anys, quan s’apropaven aquestes Festes, sí que es notava una petita revifada de la comercialització, però aquest any sembla que no acaba d’arrencar. I, això, que els preus estan un 10% per sota de la campanya de Nadal de l’any passat!
Els productes més demandats per Nadal són els tradicionals?
Sí, l’estrella és la ponsètia. Sense dubte és la número 1 del Nadal. Després, en complements s’està notant un cert descens de les vendes perquè els detallistes estan aprofitant els estocs del Nadal passat i no compren tant. No obstant, com a novetat, s’està venent força una varietat d’ílex que procedeix d’Holanda i que és molt similar al grèvol, que n’hi ha poc a Catalunya perquè és una espècie protegida. A més, s’està comercialitzant a un preu inferior al Nadal passat. També s’ha de destacar que, aquest any, s’està venent més arbre de Nadal natural.
Creu que falta costum de guarnir les cases amb flors i plantes per Nadal?
Sí, realment, hi ha menys tradició de guarnir amb planta i flor fresca les cases per Nadal. Això, sumat a l’impacte de la crisi, fa que no es vengui més. Per Nadal no pot faltar el marisc, els torrons o el cava, però si no hi ha diners la gent prescindeix dels productes que no són de primera necessitat. I, en aquest sentit, hem de seguir apostant per canviar aquesta tendència.