Les empreses de Mercabarna aprofiten Fruit Attraction per presentar nous productes i fer contactes
La fira Fruit Attaction, organitzada per FEPEX i IFEMA, ha necessitat només tres edicions per establir-se com el gran punt de trobada del sector hortofructícola nacional. Al menys, així ha quedat palès en aquesta edició, celebrada a Madrid del 19 al 21 d’octubre.
La fira ha guanyat un 30% més d’espai i un 20% d’expositors i –malgrat no disposar de xifres oficials al tancament d’aquesta revista– tot apunta que també s’han incrementat els visitants, tant nacionals com internacionals. De fet, tenir una major incidència en els professionals d’altres països era el gran repte de Fruit Attaction i, segons les primeres estimacions, sembla que s’ha assolit. Es va notar una gran presència de professionals de països d’Europa de l’Est i van participar una cinquantena d’expositors majoritàriament de França, Itàlia, Portugal i Brasil.
Amb tot això, no és d’estranyar que les empreses de Mercabarna tornessin a apostar per estar en aquesta fira. Un total de 15 hi van participar, 5 (Frutas Escandell, Hermanos Fernández López, Laumont, Grupo Diego Martínez i Gavà Grup) ubicades a l’estand conjunt de Catalunya-Prodeca i sota la coordinació de Mercabarna i el Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM). Les 10 restants (Cultivar, Bargosa, Grupo Lorenzo Carrasco, Sousacamp, Torres, Frutas E. Sánchez, Frutinter, Grupo Eurobanan, Hermanos Granero i Frutas Plasencia) van participar-hi pel seu compte.
Oportunitat per donar-se a conèixer
Les empreses de Mercabarna van aprofitar la fira per fer nous contactes, trobar-se amb clients i proveïdors, mostrar la seva oferta o fer marca. També, hi van haver d’altres que van usar la fira com un aparador per presentar nous productes. És el cas de Gavà Grup, que va portar dues noves línies d’hortalisses de IV gamma envasades en un format còmode i vistós que augmenta la durabilitat dels productes. Laumont, especialista en bolets, va presentar una línia de bolets de diferents tipus envasats i refrigerats dirigits a consumidor final. Finalment, el Grupo Lorenzo Carrasco va mostrar una nova gamma de fruites tallades envasades en terrines d’us individual, així com diversos snacks d’hortalisses que faciliten el consum d’aquests productes.
Mercasa presenta el Mercachef
En el marc de la fira, Mercasa va donar a conèixer Mercachef, una plataforma de comerç electrònic per facilitar les transaccions comercials entre les empreses majoristes de les diferents mercas espanyoles i els professionals de la restauració.