Mercabarna i AGEM signen el codi de bones pràctiques comercials
Representants de la producció i la distribució agroalimentària catalana s’han unit per crear un codi de bones pràctiques comercials al llarg de la cadena alimentària. Es tracta d’un pacte de bones intencions que conté fins a 54 compromisos, encaminats a potenciar i millorar les relacions entre els agents de la cadena.
Fins a 11 entitats i associacions, entre les quals hi ha Mercabarna i el Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM), van subscriure aquest codi el juliol, en un acte presidit pels consellers d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural i d’Empresa i Ocupació de la Generalitat. La resta de signants van ser l’Associació de Cadenes de Supermercats, l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats, l’Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució, el Consell d’Empreses de Distribució i Autoservei de Catalunya, Pimec, Foro Interalimentario, Unió de Pagesos i Joves Pagesos i Ramaders de Catalunya.
54 compromisos
Un dels objectius principals del Codi és que la relació entre els operadors sigui el més eficient possible, per això s’inclouen tot un seguit de compromisos per fomentar la transparència, l’agilitat i la seguretat en les transaccions comercials. El document també contempla millorar la informació que es dóna als consumidors sobre els productes (orígens, qualitats, preus, etc.), i aposta per col·laborar en el disseny de campanyes de promoció dels aliments, especialment, els de proximitat. A més, es convida els signants a treballar per introduir millores en els àmbits de la logística, la innovació, la traçabilitat, etc.
Arran d’aquest acord, s’ha constituït una comissió paritària entre els agents que es reunirà semestralment per fer un seguiment del compliment d’aquests compromisos.