Neix la Plataforma Alimentària de Barcelona

A partir d’ara, Mercabarna i el Consorci de la Zona Franca (CZF) aniran de la mà a l’hora de definir polítiques i actuacions relacionades amb l’activitat alimentària a la Zona Franca. L’objectiu: consolidar en aquesta zona de Barcelona un nucli empresarial del sector alimentari que destaqui per la seva projecció nacional i internacional i per la seva aposta per la innovació i el valor afegit.

La zona prevista per al desenvolupament d’aquesta iniciativa abasteix més de 150 hectàrees, sumant les 90ha de Mercabarna, les 44ha del 22AL (terrenys contigus a Mercabarna) i les 17ha de la plataforma BZ, que s’està construint als antics terrenys que ocupava la SEAT.
Aquest projecte suposa una passa més en la voluntat de les dues institucions de cooperar en aquesta matèria –intenció que ja va quedar plasmada en dos convenis de col•laboració previs– i que ha de permetre integrar les actuacions en l’àmbit alimentari, evitant duplicitats i facilitant les sinergies i les economies d’escala.

Una marca conjunta
Aquestes actuacions i iniciatives unitàries s’agruparan sota una denominació comuna. Es tracta de la marca Plataforma Alimentaria de Barcelona. Una marca comercial que aglutinarà les propostes relatives al sector alimentari i totes aquelles accions, consensuades entre el CZF i Mercabarna, que estiguin relacionades amb atendre i cobrir les necessitats de creixement, expansió i diversificació de les empreses ubicades a Mercabarna i d’altres companyies que aportin valor afegit al conjunt.

Logotip de la nova marca creada per Mercabarna i el Consorci de la Zona Franca