Novetats en el registre sanitari de les empreses alimentàries
El Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries i Aliments, on s’han d’inscriure totes aquelles empreses que es dediquen a l’activitat alimentària, s’ha modificat, segons el Reial Decret 191/2011 aprovat el 18 de febrer, amb l’objectiu d’adaptar-se a la normativa europea i simplificar els procediments a l’hora de registrar les empreses d’aquest sector.
La novetat més important que aporta la nova normativa, especialment per a les companyies que operen a Mercabarna, és la desaparició de les revalidacions periòdiques obligatòries. I és que, fins ara, les empreses alimentàries estaven obligades cada 5 anys a renovar la inscripció en aquest registre per seguir operant, cosa que comportava la presentació de documentació i l’abonament de taxes.
Amb la nova normativa, un cop registrades, les empreses només hauran de comunicar a l’Administració modificacions de les seves dades o canvis en l’activitat.
A més, l’Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición (AESAN) ha elaborat un nou catàleg de classificació de les diferents activitats alimentàries, segons el qual sempre que és possible s’atorga un únic número de registre a les firmes que desenvolupen més d’una activitat, mesura que els permetrà simplificar paperassa.
Per a més informació sobre els efectes d’aquest canvi de normativa, contacteu amb l’Institut de Seguretat Alimentària: isal(ELIMINAR)@aspb.cat o 93 202 92 00.