La logística com a eina d'avantatge competitiu

Uns 40 professionals, la majoria d’empreses de Mercabarna, van assistir el 9 de febrer a la tercera jornada del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya, celebrada a Mercabarna, on es va debatre sobre la importància de la logística com a eina per aconseguir un avantatge competitiu en el sector foodservice.

El ponent Ricardo Catelli, consultor especialitzat en logística empresarial de la Fundació ICIL (Institut Català de la Logística) va destacar que “el punt de partida per a la competitivitat empresarial és la conformació d’una bona estratègia, i la logística ha de formar part d’aquesta estratègia”.

A partir d’aquesta premissa, Catelli va explicar que la tendència actual en el sector de la restauració és reduir el volum de les comandes, i això està afectant el procés i els costos logístics. Després, va oferir algunes claus per convertir la logística en una eina d’avantatge competitiu: invertir en tecnologia que abarateixi els costos dels processos logístics, millorar la comunicació interna, col·laborar amb altres empreses i oferir solucions a mida al client.

La figura dels operadors logístics
Durant la jornada, diverses empreses van explicar les seves experiències pel que fa a la logística. Per exemple Eat&Out, líder del sector de restauració organitzada amb més de 600 restaurants en set països, va destacar la importància d’assolir un sistema logístic òptim com l’única forma de poder dedicar totes les energies al que realment importa: vendre. En aquest sentit, la seva opció va ser apostar per un sistema de logística integrada en mans d’un operador logístic, que s’encarrega de la gestió de compres i l’aprovisionament de tots els restaurants franquiciats.

Els operadors logístics GCT Hispania i Logifrío, per la seva banda, van explicar que, avui dia, la clau del negoci rau en optimitzar els costos operacionals del procés logístic. A més, van destacar la necessitat de fer saber als clients quins són els costos de cada part d’aquest procés, i cercar la seva col·laboració per reduir els costos integrals.

23 de març: propera jornada
El dimecres 23 de març, Mercabarna acollirà la quarta conferència del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya, amb el títol “Estrategies i tecnologia en desenvolupament de producte”.
La jornada s’iniciarà amb una conferència sobre les estratègies per desenvolupar nous productes i nous models de negoci, continuarà amb l’exposició de casos pràctics de Maresmar i Gallina Blanca, i conclourà amb una taula rodona.

De forma complementària, del 5 al 13 d’abril, l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona organitzarà el seminari “Envasatge i vida comercial”.

Més informació a: www.mercabarna.cat/foodservice

La jornada sobre logística va comptar amb una taula rodona amb els ponents i els assistents