Mercabarna, més mediàtica
Cada vegada, Mercabarna és més coneguda pels ciutadans. I això és, en bona part, gràcies a què, any rere any, les coses que es fan i que passen en aquesta Unitat Alimentària tenen més ressò en els mitjans de comunicació. Una tendència que s’ha fet més evident que mai al 2010, amb un increment de les aparicions en premsa escrita d’un 54,5% respecte al 2009.
La intensa activitat viscuda durant l’any, amb la signatura de convenis amb l’IRTA o l’escola de negocis ESADE, la participació a l’Alimentària, la inauguració del Centre Interactiu del Peix o les demostracions del sector floral, entre d’altres, s’ha traduït en 589 aparicions en diaris (El Periódico, La Vanguardia, l’Avui, El País, etc.) i en revistes especialitzades de l’àmbit alimentari. La presència en diaris, amb 303 articles, ha crescut un 42%, mentre que en les revistes ha estat d’un 70% (286 articles).
Els mitjans audiovisuals també s’han interessat per les notícies que genera Mercabarna, i això s’ha concretat en més de 60 aparicions en televisió i més de 50 en ràdios.
Interès del món cinematogràfic
Aquesta major notorietat de Mercabarna ha despertat, també, la curiositat entre el món cinematogràfic i publicitari, que han vist en aquesta Unitat Alimentària un escenari ideal per gravar anuncis o escenes de pel·lícules.