Bona acollida dels primers mesos de "Creix amb el peix"
En els primers mesos de funcionament, la campanya educativa “Creix amb el Peix”, impulsada pel Gremi de Majoristes de Peix i Marisc (GMP) amb la col·laboració de Mercabarna, ha tingut una gran acollida entre les escoles.
I és que, des que es va posar en marxa a l’octubre de 2010, 1.401 alumnes, de 8 a 12 anys, d’unes 25 escoles de la província de Barcelona han pres part en aquesta activitat pedagògica. La majoria dels centres participants, a més, ha valorat amb molt bona nota la campanya, tant pel que fa als continguts que s’ensenyen, com pels espais que es visiten, els materials didàctics i el dinar que s’ofereix als alumnes.
Mostra de la gran acceptació d’aquesta iniciativa entre les escoles és que, fins els proper mes de juny, pràcticament no queden dies de visita disponibles. Això també s’ha reflectit en el web de “Creix amb el Peix” (www.centreinteractiudelpeix.org) que, en aquest temps, ha rebut més de 2.000 visites, buscant informació de la campanya o els materials didàctics previs i posteriors a la visita.
Coneix el món del peix
“Creix amb el peix” és un projecte educatiu per promoure el consum dels productes pesquers entre els més joves. L’activitat, que es desenvolupa a Mercabarna, s’inicia al Centre Interactiu del Peix (CIP), l’espai museogràfic on els infants veuen el recorregut que fa el peix, des que es pesca fins que arriba a la taula dels consumidors, i quines són les seves propietats saludables. Després, es fa una visita al Mercat Central del Peix i a una empresa, bé un viver o bé una de manipulació de peix, de Mercabarna. Finalment, els alumnes participen en un dinar on poden degustar diferents tipologies de peix.