Quins són els reptes de futur del sector foodservice?

El ponent Josep M. Vallsmadella, consultor especialitzat en aquest canal, va explicar com ha afectat la crisi al sector de la restauració. “Les vendes han caigut el 14%, bàsicament perquè els consumidors han reduït la seva despesa en l’oci fora de la llar. Això ha fet que els restauradors apostin per baixar preus, ajustar costos, racionalitzar estocs, entre d’altres mesures”, assegurava el consultor.

Segons Vallsmadella, això també afecta els proveïdors, que “han de modificar les seves estratègies comercials”. El consultor va apuntar els aspectes pels quals han d’apostar les empreses distribuïdores per tenir èxit en el futur. Per exemple, augmentar el seu tamany o potenciar les aliances amb d’altres empreses, ampliar l’oferta de productes –ja que els restauradors tendeixen a reduir proveïdors- i no competir amb preu sinó oferint solucions al client (receptes, innovacions, reducció de gestions administratives, etc.).

Durant la jornada, diverses empreses del sector també van explicar les seves experiències. Per exemple Sodexho, firma de servei a les col·lectivitats, va explicar com fan les compres i que demanden als seus proveïdors. També va participar-hi el cash&carry Makro que va donar a conèixer una nova estratègia adoptada arran de la crisi, basada en tenir un equip de comercials que surt a buscar i oferir solucions als clients. Finalment, va intervenir Marcilla Coffee Systems que va explicar la seva aliança comercial amb el Grup Mahou-San Miguel, mostrant els aspectes positius i les problemàtiques d’una aliança empresarial.

La jornada va concloure amb una taula rodona a la qual s’hi van afegir el director de Guzmán Gastronomia, Joaquim Arazanz, i el propietari del grup de restauració ANGrup, Artemi Nolla, que van apuntar les mesures que han pres en les seves empreses per afrontar els efectes de la crisi.

9 de febrer: propera jornada
El 9 de febrer Mercabarna acollirà la tercera conferència del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya, que tractarà sobre logística. La jornada inclourà una ponència sobre els avantatges competitius de la logística i la presentació de casos pràctics dels operadors Logifrio i GCT Hispania i el grup de restaurants Eat&Out. Per aprofundir en aquest tema, en el marc del Pla, l’Àrea de Formació de Mercabarna també acollirà, del 22 al 25 de febrer, el seminari estratègic “La logística com a eina d’avantatge competitiu”.

Més informació a: www.mercabarna.cat/foodservice 

Llegeix l'entrevista a Joan Martí, gerent de Dinamització de Clústers d'ACC1Ó, i l'entrevista a Joaquim Arasanz, director general de Guzmán Gastronomía.

Uns 60 professionals van assistir a la xerrada sobre les tendències de futur del sector foodservice