Cristina Barrufet: "Estic aprenent a pensar estratègicament"

Entrevista a Cristina Barrufet, responsable de Comunicació i Màrqueting de Barrufet Group. Està cursant el Program for Marketing Managment a ESADE

Sobre què tracta el curs que està fent?
És un curs de màrqueting en el qual es revisa tota la metodologia per fer un pla de màrqueting i la seva aplicació en una empresa. De fet, les persones que fem el curs ja tenim nocions sobre el tema i el que fem és refrescar coneixements i posar-nos al dia en noves tendències.

Ja ha trobat coses que pot aplicar a la seva empresa?
Sobretot a enfocar l’empresa cap el màrqueting, és a dir, cap al mercat, al client i a satisfer les seves necessitats. Sembla una obvietat, però moltes empreses miren primer a dins per després treure el cap fora, quan per tenir èxit ha de ser al revés. Hem de dissenyar propostes de valor per als nostres clients, i tenir clar que ens compren per les solucions globals que els hi oferim, no pels productes en sí mateixos.

Per què va escollir ESADE?
Vaig mirar diferents escoles, però diverses persones em van recomanar ESADE. I estic molt contenta amb l’elecció. Per la bona organització del curs i pels professors, que no són simplement docents sinó que treballen en el món de l’empresa i, per tant, estan en contacte amb la realitat. I, també, per l’assessorament previ que et fan perquè escullis el curs que més s’ajusta a les teves necessitats. 

Porta pocs mesos, però què l’està aportant fer aquest curs? 
Bàsicament, estic aprenent a pensar estratègicament. És a dir, t’ensenyen a parar un moment i veure, globalment, que s’està fent al món i no només en el teu sector i també a veure com és i serà la teva empresa per poder treballar amb perspectiva i no quedar-te en el dia a dia.