Carme Gras: "La interacció amb els companys enriqueix l'experiència"
Entrevista a Carme Gras, responsable de Qualitat de Carns Catalana-Pallejà. Ha participat en el curs de Negociació Intel·ligent i Eficaç a ESADE
Expliqui’ns què li va semblar aquest curs de negociació.
Molt interessant! T’expliquen que s’ha de tenir en compte en una negociació perquè, com diu el títol, sigui pensada i eficaç. Per això, et donen unes premisses bàsiques que poden semblar molt evidents però que no sempre tenim en compte.
Per exemple?
Preparar-se bé una negociació, separar les emocions de les negociacions o tenir empatia cap a les persones amb qui estàs negociant. No s’ha d’oblidar que la negociació ha de ser un procés en el qual les dues parts han d’aconseguir el màxim possible.
Vostè és tècnica de qualitat, com aplicarà aquests coneixements?
És cert que això de la negociació no s’ajusta 100% al meu perfil laboral, perquè jo m’ocupo de temes d’higiene, seguretat alimentària i prevenció de riscos laborals. Però, com passa a moltes pimes, també porto temes de personal i, de tant en quant, faig compres i negocio amb proveïdors. Per això, els curs em servirà sobretot per temes de negociació interna. Per exemple, quan s’han d’aplicar determinades normes dins de l’empresa i l’altre part és una mica reticent...
Què destacaria d’ESADE?
Personalment em va agradar molt com promouen la relació entre els participants. Per exemple, esmorzes i dines amb els companys i el professor. O, també, quan arribes a l’aula tens un lloc assignat i, al dia següent, en tens un altre. Així pots interactuar amb persones diferents i això enriqueix encara més l’experiència.