Josep Roqueta: "Frimercat ha de diversificar la seva activitat"
Entrevista a Josep Roqueta, nou president de Frimercat
Com està posicionat actualment Frimercat en el sector del fred?
Som un dels cinc primers frigorífics d’àmbit nacional. Tenim espai per a 26.000 palets, cosa que representa uns 125.000 m3 de capacitat. Disposem de quatre centres frigorífics dins de Mercabarna.
Comença una nova etapa al capdavant de l’empresa. Quins reptes s’ha marcat com a principals?
Fins ara, Frimercat ha estat una empresa que ha funcionat molt bé. Però ens els darrers 2 anys això ha canviat. Alguns dels nostres clients més importants han marxat per muntar el seu propi frigorífic. A més, estem patint força l’impacte de la crisi econòmica.
La crisi, com els està afectant?
La notem, sobretot, perquè els nostres frigorífics no estan plenament ocupats. I això passa perquè els nostres clients, principalment les empreses de congelats, els costa més vendre el seu producte i, per tant, no volen tenir estocs.
Per tant, assumeix la presidència en un moment complex...
El meu gran objectiu ara mateix és adaptar Frimercat a la situació actual. Per això, el primer que s’ha fet és analitzar el negoci de dalt a baix, per veure com retallar despeses, sense rebaixar la qualitat del servei que oferim.
Suposo que ara caldrà buscar nous clients...
Hem d’apostar per diversificar la nostra activitat. És a dir, fins ara, un 70% es concentra en peix i marisc. Però ens volem obrir a d’altres sectors de l’alimentació que també necessitin fred, com la carn, el pa, les fruites... Per això, hem contractat un comercial que buscarà aquest perfil de client, marcant-nos com a objectiu tenir un 50% de productes pesquers i 50% d’altres productes.
Pel que fa als serveis, tenen al cap alguna novetat?
Ens hem adonat que no tot és emmagatzemar, també s’ha de portar el producte. Per això hem contactat amb algunes firmes logístiques per arribar algun tipus d’acord comercial en l’àmbit del transport. Però encara ho estem treballant... També buscarem fórmules per millorar el posicionament de l’empresa, com per exemple, plantejar-nos, més endavant, la possibilitat d’arribar a alguna aliança amb alguna firma espanyola per instal·lar-nos, per exemple, a Madrid.
Són projectes per un futur molt llunyà?
Realment els grans projectes hauran d’esperar un parell d’anys. En aquest moment tan complicat per la crisi hem de consolidar el que tenim. No és moment de grans canvis. Però si sorgeixen oportunitats les aprofitarem. No ens quedarem aturats perquè hem de fer de Frimercat la primera empresa de fred d’Espanya.
Fins ara, quines han estat les claus del bon funcionament de Frimercat?
Ho atribuiria a tres factors. El primer, tenim un director general, Antonio Manzano, que sap fer molt bé la seva feina. El segon, tenim una gran sintonia amb el Gremi de Majoristes del Peix i les empreses del Mercat Central de Mercabarna, que són els nostres principals clients. I, finalment, que fins ara s’han fet bé les coses, donant un bon servei a un preu just. I aquest és el camí a seguir.