El sector majorista nacional busca fórmules per ser més competitiu

En les xerrades i taules rodones es van apuntar les línies de treball que ha d’engegar el sector si vol encarar amb garanties el futur. Per exemple, la reestructuració del sector, la millora dels serveis que donen els majoristes als clients, l’aproximació al canal Horeco i la gran distribució o la implementació de la traçabilitat en les Mercas.
Respecte a la reestructuració del sector, del congrés va sorgir el compromís de potenciar els processos d’integració horitzontal (fomentant les fusions entre majoristes) i vertical (amb acords, sobretot, d’àmbit logístic amb el sector extractiu i de l’aqüicultura).
Segons el president de Mercasa, Juan Ignacio Cruz Roche, aquesta estratègia és necessària si les empreses volen millorar els seus negocis, ja que “la unió entre majoristes permetrà adequar el sector a la realitat del mercat i els aportarà més fortalesa a tots els nivells, mentre que la integració vertical afavorirà l’estalvi de costos i les economies d’escala”.

Accions amb la gran distribució i el canal Horeca
En el marc del congrés, el sector va determinar emprendre accions per tenir més incidència en el canal Horeca, oferint més solucions en el camp de la distribució i els serveis.
També, es va acordar organitzar taules de trobada amb la gran distribució per conèixer les seves necessitats i ampliar les vies de negoci. En paraules del director general de la Asociación española de distribuïdores, autoservicios y supermercados (ASEDAS), Ignacio García Margazo, el sector majorista ha d’oferir “més volum de productes, qualitats homogènies, una oferta permanent, horaris més adients i unificació en els formats de venda” si vol accedir a la gran distribució.
Respecte als clients, el president del Gremi de Majoristes del Peix de Mercabarna (GMP), Leandre Serra, va assegurar que “s’han de crear més canals de venda” i va proposar conèixer més a fons “el client immigrant ” o, fins i tot, “fomentar la venta de peix en els mercats ambulants”.
Sobre els compradors de les Mercas es va parlar també en la taula rodona “Empreses majoristes i el futur del sector”, en la qual hi va participar la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé. En aquest fòrum es va ressaltar la necessitat d’adaptar-se a les demandes canviants dels clients i de buscar fórmules per comunicar-los (a ells i als ciutadans) els valors que aporta el sector majorista en la comercialització del peix.
Per consultar el contingut de les xerrades i les taules rodones: www.anmape.es

La directora general de Mercabarna (la segona per l'esquerra) en la taula rodona dedicada al futur del sector majorista
El president del GMP (segon per l'esquerra) durant l'entrega de premis als col·laboradors del congrés ANMAPE