Noves oportunitats de negoci en els mercats emergents
Aquest Congrés, organitzat pel Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) i la Promotora d’Exportacions Catalanes (Prodeca), tenia com a objectiu mostrar a les empreses catalanes les oportunitats de negoci per exportar productes a nous mercats emergents, com Xina, Índia, Orient Mitjà i Rússia, així com ensenyar als operadors internacionals assistents el sector hortofructícola català. Per part de Mercabarna, van assistir a les jornades la direcció del polígon alimentari i tres empreses del Mercat Central de Fruites i Hortalisses.
Reunions per establir contactes
El Congrés es va dividir en dues jornades. En la primera, es van impartir tot un seguit de conferències per explicar els avantatges i desavantatges d’exportar a aquests mercats emergents. Precisament, són països amb un potencial de creixement molt important pel que fa al consum de fruites i hortalisses, però cadascun d’ells exigeix una sèrie de requisits concrets en les importacions. Per això, en la jornada, es va posar l’accent en la necessitat d’establir col•laboracions entre les firmes exportadores per respondre a les demandes d’aquests mercats i poder competir amb França, Holanda, Estats Units, Canadà o Xile, que ja exporten a aquests països.
Durant la segona jornada, es van realitzar reunions de negoci entre els empresaris catalans i els operadors internacionals assistents.
Tota la informació d’aquest congrés, les ponències, documentació, etc, la podeu trobar a: www.prodeca.cat