Presentació d'un estudi sobre els reptes de futur de les Mercas

Segons aquest document, les Mercas mantenen a Espanya un protagonisme molt destacat en el comerç majorista, ja que comercialitzen el 50% dels productes frescos que es consumeixen. Respecte als reptes de futur, l’estudi posa de manifest les línies a seguir perquè les Mercas, i les empreses que les integren, mantinguin el seu bon posicionament en la cadena de valor. Per exemple, potenciar el desenvolupament dels processos de valor afegit i d’innovació (tècniques de transformació de producte, envasat, tractaments d’altes pressions, packaging, paletització, etc.), incentivar la col·laboració entre les empreses i els sectors que conflueixen en les Mercas, promoure l’accés a nous segments de mercat de forma individual o conjunta, millorar els serveis dirigits als clients (entrega a domicili, accés a la informació de preus, etc.), entre d’altres.

Bon posicionament de Mercabarna
Dins de l’estudi també s’analitza el posicionament de cadascuna de les Mercas de la xarxa. En aquest sentit, Mercabarna es presenta com un dels polígons alimentaris millor posicionats. Un fet que, segons s’indica en el document, s’atribueix al desenvolupament de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC), que ha permès que les empreses apliquin processos de valor afegit al producte i ofereixin més serveis als seus clients.

Presentació de l’estudi a l’opinió pública
Després de l’acte de presentació als gerents de les Mercas, el president de Mercasa i el president de Mercabarna i tinent d’alcalde d’Hisenda i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, van donar a conèixer els resultats principals de l’estudi, tant els referents a la xarxa de Mercas com els de Mercabarna, en una roda de premsa celebrada a l’estand de Mercabarna dins d’Alimentària i que va aplegar una quinzena de mitjans de comunicació.

La presentació de l'estudi als mitjans de comunicació es va fer a l'estand de Mercabarna a l'Alimentària