La nova depuradora biològica comença a funcionar

Amb una capacitat de 180 m3, aquesta estació depuradora rep l’aigua que ja ha passat prèviament per la depuradora fisicoquímica existent. Aquí, uns microorganismes s’encarreguen d’eliminar els contaminants presents a l’aigua i els expulsen en forma de nitrogen. Fet aquest procés, l’aigua depurada s’aboca al clavegueram
Després d’uns mesos de prova, aquesta instal·lació ha començat a funcionar amb normalitat durant el mes de gener i, de moment, ja depura el 30% de les aigües residuals. En una segona fase, que es desenvoluparà durant aquest any, s’instal·laran dos nous dipòsits que permetran treballar amb el 100% del cabal d’aigua.

Una instal·lació pionera
La depuradora biològica de Mercabarna és una instal·lació pionera respecte a la resta de depuradores d’aquest tipus, ja que s’ha aconseguit –a través de l’aplicació d’un procés tecnològic avançat– reduir el tamany d’aquest equipament (generalment aquestes depuradores ocupen grans extensions per garantir el bon funcionament) però sense que perdi eficàcia.

La nova depuradora biològica està situada en el mateix edifici que la depuradora EDAR de Mercabarna