Presentacions de la 2a fase del pla estratègic del clúster d’alimentació que promou Mercabarna

Actualment, ja s’ha completat la segona fase d’elaboració del Pla Estratègic del Clúster d’empreses d’alimentació de Barcelona, on s’han estudiat les quatre grans àrees de negoci que van sorgir en la primera fase del pla: el canal food service (Horeca), les cadenes especialitzades, el sector majorista distribuïdor de fruites i hortalisses i el del peix.
Per estudiar les potencialitats de cada àrea, s’ha entrevistat a clients i potencials clients dels operadors de Mercabarna, competidors majoristes europeus i empreses de serveis complementaris. A més, la direcció de Mercabarna i de Clúster Development han viatjat a Rotterdam (Holanda) per conèixer el funcionament d’un clúster d’empreses hortofructícoles.

Presentacions per definir accions de futur
Per donar a conèixer els resultats d’aquesta segona fase, Mercabarna organitzarà quatre presentacions d’1 hora, una per cada àrea de negoci, adreçades als empresaris interessats. Durant l’acte es farà un col·loqui, on Clúster Development proposarà accions concretes per millorar la competitivitat de les empreses i es debatran les que sorgeixin per part dels assistents.
La primera presentació se celebrarà el proper 3 de febrer, a les 9h, a la sala d’actes del Centre Directiu de Mercabarna i estarà dedicada a les cadenes especialitzades. La segona tractarà sobre el food service i tindrà lloc el 17 de febrer, a les 9h. Les altres dues presentacions es programaran per al mes de març.

Uns vuitanta empresaris van assistir a la presentació de la primera fase del pla estratègic