Cloenda del Postgrau en gestió d’empreses alimentàries

L’acte va comptar amb l’assistència de la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé; el president d’Assocome, Joan Llonch; la directora del Postgrau, Yvonne Colomer; el representant de la Universitat Politècnica de Catalunya, Joan Oca; i un ponent convidat, Josep Tarragó, que va compartir la seva experiència al sector agroalimentari -director de l’IRTA durant 23 anys, ara lidera la plataforma alimentària de Barcelona Zona Innovació - oferint una classe magistral sobre la importància de la innovació a l’empresa agroalimentària.
Com a preàmbul a aquesta presentació, la directora del Postgrau va destacar que “el binomi formació-innovació ha fet de Catalunya la regió alimentària líder a Europa, i continua sent la clau que permet les empreses mirar al futur amb optimisme en aquests moments d’incertesa”.
En el decurs de la ponència, Tarragó va posar de relleu que “fer recerca és una decisió estratègica que l’empresa ha de prendre, bé per cobrir unes necessitats del mercat, o bé per assolir uns avantatges competitius”. Segons Tarragó, si no es pot innovar sol, hi ha la possibilitat d’associar-se amb altres empreses. En aquest sentit, va lloar la iniciativa de Mercabarna en elaborar el Pla Estratègic del Clúster Alimentari de Barcelona, que permetrà les empreses identificar necessitats del mercat i unir forces per portar a terme projectes comuns.
Durant l’acte, es van lliurar els diplomes als alumnes que han superat el postgrau. Joan Llonch va destacar que els antics alumnes amb qui té contacte “es mostren satisfets d’haver fer aquest Postgrau, perquè apliquen a diari a Mercabarna els coneixements que van adquirir”.

Aquest postgrau, de 200 hores, dóna als alumnes més eines i coneixements per gestionar una empresa majorista d’alimentació. La 5a edició va començar el 15 d’octubre.

Més informació a www.postgrauempresesmercabarna.com.