Mercabarna exporta coneixement a Uruguai
Aquest viatge s’emmarca dins conveni de col·laboració que mantenen l’Ajuntament de Barcelona i el de Montevideo des de fa tres anys, segons el qual Mercabarna assessora els responsables d’aquest mercat en el trasllat del seu mercat majorista hortofructícola als afores de la ciutat.
I és que el Mercado Modelo, amb unes infraestructures construïdes a finals de 1930, s’ha quedat obsolet i no respon a les necessitats de consum actuals. A més, el fet que estigui situat en plena zona urbana, ocasiona nombrosos problemes de trànsit i de gestió de residus. Per això, les autoritats uruguaianes han apostat per traslladar aquest centre a uns terrenys a 10 quilòmetres de Montevideo i convertir-lo en una plataforma alimentària, seguint el model Mercabarna, on s’hi desenvolupin activitats de valor afegit al producte i de servei al client.
Visita ‘in situ’ a Montevideo
Amb la visita a Montevideo, els representants de Mercabarna volien conèixer la realitat de la comercialització hortofructícola d’aquesta ciutat i concretar alguns aspectes del nou projecte de mercat.
Per això, van mantenir nombroses reunions de treball amb els diferents agents implicats en el disseny i construcció d’aquesta nova plataforma alimentària: el Ministerio d’Agricultura, l’Ajuntament de Montevideo, la direcció del Mercado Modelo, els majoristes del Mercado, representants dels detallistes i de la gran distribució i els arquitectes que dissenyaran el projecte.
En aquestes trobades, els membres de Mercabarna van posar l’accent en destacar les sinèrgies que es creen dins d’una unitat alimentària i l’oportunitat que això suposa per a les empreses implicades en la comercialització hortofructícola.
El darrer dia de la visita, el director de Mercats i Promoció de Mercabarna, Joaquim Ros, va presentar l’avantprojecte del nou mercat en una multitudinària roda de premsa, presidida per l’alcalde de Montevideo, Ricardo Ehrlich.