Es presenta un projecte per crear un ‘mercat virtual’
Aquest sistema, que seria un complement a la venda tradicional, permetria a les empreses de Mercabarna-flor obrir-se a un segment de compradors més ampli. En aquest sentit, es podrien captar floristes que no volen anar cada dia al Mercat o bé clients d’altres punts geogràfics allunyats del Mercat, ja siguin d’arreu d’Espanya o de l’estranger.
Vinculat a aquest sistema de venda online, l’AEM també va presentar el projecte de logística i transport conjunt per a totes les empreses del Mercat. El projecte consisteix a posar en marxa un sistema d’organització de la facturació i les comandes de les diferents empreses del Mercat i un servei de transport a domicili per portar les compres als clients del Mercat.
Un servei de valor afegit que permetria, entre d’altres, incrementar la productivitat de les empreses i oferir més comoditat als compradors.
Actualment, els empresaris majoristes de Mercabarna-flor estan estudiant la viabilitat de posar en funcionament aquests dos projectes.