El president de Mercabarna enalteix la fruita catalana

8 d'agost de 2008

En una visita i posterior roda de premsa al Mercat Central, que va reunir més d’una trentena de periodistes, Carnes va donar a conèixer aspectes relacionats amb l’increment de l’oferta hortofructícola catalana a l’estiu, així com els productes estrelles procedents de Catalunya.

L’acte va comptar també amb la presència de la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé; del director de Mercats i Promoció, Joaquim Ros; i del president de l’Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província, Casimiro Llorens.

Durant l’any, el percentatge de fruita de Catalunya representa el 13%. “A l’estiu aquesta xifra se situa al 20%, gràcies a les múltiples varietats estiuenques que es conreen a Catalunya com la pruna, el préssec, la pera i la cirera, entre d’altres”, va afirmar Carnes, que, a més, va lloar la qualitat del producte de proximitat i va insistir en la importància del consum de fruites i hortalisses com a puntal de la dieta mediterrània.

Creixement constant del sector hortofructícola
Montserrat Gil de Bernabé va anunciar que el 2007 el Mercat Central de Fruites i Hortalisses va comercialitzar 1.097.800 de tones, xifra que representa l’1,1% més que l’any anterior. En aquest sentit, el sector hortofructícola de Mercabarna continua en la línia de creixement constant dels darrers deu anys. Respecte l’any 1998, el volum de vendes de fruites i verdures ha augmentat el 32%.

Origen, temporalitat i preu
A banda de la procedència de les fruites i hortalisses, els assistents van mostrar especial interès en dos temes lligats a l’origen: els preus i la temporalitat dels productes. Llorens i Ros van explicar la interrelació entre origen, temporalitat i preu, destacant que per donar resposta als desigs dels consumidors, avui dia, el Mercat Central de Fruites i Hortalisses rep productes d’arreu del món.