Mercabarna i AGEM, premiades per ‘5 al dia’

8 de maig de 2008

La Asociación Nacional ‘5 al día’ ha premiat Mercabarna i l’Associació Gremial d’Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM) per la seva tasca de promoció del consum de fruites i hortalisses entre els infants, a través de la campanya ‘5 al dia’.

La directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé, i el president de l’AGEM, Casimiro Llorens, van ser els encarregats de recollir el guardó durant la X Assemblea de socis de ‘5 al día’, celebrada el 7 de maig a Madrid.

Aquest premi reconeix la campanya ‘5 al dia’ que, des de fa 9 anys, organitzen Mercabarna i AGEM per potenciar el consum de cinc racions diàries, d’entre fruites i hortalisses, entre els escolars catalans. Mostra de l’èxit d’aquesta iniciativa són els prop de 6.000 infants que cada any participen a la campanya.

En aquests primers guardons, l’Asociación també va premiar per la seva contribució a la difusió de les fruites i les hortalisses el Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, la Comissió Europea i la Asociación de Organizaciones de Productores de Plátanos de Canarias (ASPROCAN). A més, el president de la Asociación, Joaquín Rey va rebre un premi honorífic a la seva tasca.

Baix consum de fruites i hortalisses
Menjar cinc racions de fruites i hortalisses al dia encara és una assignatura pendent entre la població espanyola. Així queda palès a l’estudi, “Panel 5 al dia sobre el consum de fruites i hortalisses”, presentat durant la mateixa Assemblea. El document revela que el 44% dels enquestats només consumeix una ració de fruita al dia i el 18%, una d’hortalisses i destaca la falta d’hàbit com un dels principals frens al consum.

Aquest aspecte va ser el tema central de la ponència del professor d’IESE, José Luís Nueno, que va apostar per seguir amb les campanyes de promoció d’uns hàbits d’alimentació saludables, especialment entre la població infantil.