El Mercat Central de Fruites augmenta les vendes el 2007

20 de febrer de 2008

El Mercat Central de Fruites i Hortalisses ha comercialitzat 1.098.000 tones al 2007, un 1,13% més que l’any anterior. Ha estat, també, un any de pujades en les cotitzacions dels productes, amb un increment del preu global del Mercat d’un 7,5%.

Segons el cap del Mercat de Fruites i Hortalisses, Josep Faura, aquest creixement de vendes i preus respon a “la revifalla que ha experimentat el consum de fruites i hortalisses entre la població. A més, ha estat una campanya amb productes de molta qualitat”.

Any de cítrics i fruites de llavor

Els productes ‘estrella’ han estat les taronges i les fruites de llavor, que han incrementat les vendes en un 7,5% i un 7,2% respectivament. També s’han comercialitzat més les fruites de pinyol i les exòtiques. En general, totes les varietats han pujat els seus preus, però destaquen les fruites de pinyol, les exòtiques i les de llavor.

La patata: la protagonista

De nou, la patata ha estat l’hortalissa més comercialitzada, amb 199.640 tones, un 3,40% més que el 2006. La resta de famílies també han augmentat les seves vendes: el 7% les hortalisses d’arrel i el 6,70% les de bulb. Aquestes últimes, a més, han experimentat l’increment de preu més important.

En canvi, no ha estat un bon any per a les de fulla, la comercialització de les quals ha baixat un 10%, ja que “els consumidors cada vegada més opten per les 4es gammes d’aquests productes”, indica Faura.

El 39% del productes són d’importació

Els productes d’importació han tornat a tenir una presència destacada en el Mercat. Un 39% dels productes comercialitzats procedien d’altres països, principalment de França, Bèlgica, Brasil, Sud-àfrica, Xile i Argentina.