Mercabarna aposta per un Sant Jordi multicultural
30 de març de 2008
Mercabarna i l’Associació d’Empresaris Majoristes (AEM) van celebrar el 30 de març la Festa de la Primavera. Uns 500 floristes van participar en aquest acte on es van presentar les darreres tendències, tècniques i productes de moda floral per a la diada de Sant Jordi, el Dia de la Mare i les celebracions de casaments.
Un Sant Jordi més plural
Mercabarna, enguany, ha apostat per apropar la tradició de la rosa a les diverses cultures –cada vegada més nombroses –que conviuen al nostre país. Per això, a la festa es va convidar a les entitats que aglutinen els col·lectius més nombrosos de ciutadans nouvinguts: Fedelatina, en representació dels llatinoamericans; Asocrom, per part del col·lectiu romanès; IBN Batuta, representant el col·lectiu àrab; i la Unió d’Associacions Xineses de Catalunya.
Per fer-los partíceps de la tradició, la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé, els va entregar una auca en català, traduïda al castellà, xinès, àrab i romanès, on s’explica l’origen de la llegenda de Sant Jordi.
L’acte va finalitzar amb un multitudinari llançament de globus amb roses lligades, tants com països hi ha al món.
Roses multiculturals
Les demostracions florals que es van fer al llarg del matí van estar centrades en la multiculturalitat. Els artistes de Rosa Valls-Formació, l’Escola d’Art Floral de Catalunya i Smilax Taller Florística van elaborar diversos treballs que integraven elements propis de les diferents cultures que conviuen a Catalunya.
Roses amb grans de cafè, que evocaven Colòmbia; roses decorades amb motius daurats, arròs i bambú, típics de la Xina; o les roses muntades en un tajín (plat de fang molt usat en la cuina del nord d’Àfrica) amb dàtils i menta pròpies de la cultura marroquina, van ser algunes de les propostes per aquest Sant Jordi.