Mercabarna-flor obrirà les portes l’1 de setembre
21 d'abril de 2008
El tinent d’alcalde d’Hisenda i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i president de Mercabarna, Jordi William Carnes, va anunciar el 21 d'abril en una roda de premsa els últims detalls sobre Mercabarna-flor, el nou mercat central de Barcelona.
A l’acte, també han assistit l’arquitecte del projecte Willy Müller; la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé; el president de l’Associació d’Empresaris del Mercat, Jordi Plana; el Regidor d’Urbanisme del Prat de Llobregat, Sergi Alegre, i el tinent d’Alcalde de Territori i Ciutadania de Sant Boi de Llobregat, Juan A. Tamayo.
Donada la proximitat de la Diada de Sant Jordi, J. William Carnes també ha presentat la previsió de les xifres de vendes de roses, així com les varietats més comercialitzades i les seves procedències (cada vegada més diverses).
Tot a punt per l’1 de setembre
L’1 de setembre, Mercabarna-flor obrirà les seves portes. El nou centre, que ha suposat una inversió de 20 milions d’euros, representa una aposta ferma per part de Mercabarna pel sector de la flor i la planta a Catalunya, que té com a objectiu que aquest nou equipament esdevingui un punt de referència en el comerç majorista de flors, plantes i complements, tant a nivell estatal com europeu.
En paraules de Carnes, “l’aposta per unes instal·lacions noves i modernes adaptades a les necessitats del sector i la situació geogràfica privilegiada del nou Mercabarna-flor, ubicat al costat de l’aeroport, són aspectes que permetran augmentar els percentatges de vendes del mercat”.
El nou mercat triplicarà la superfície (15.000m2 edificats en dues plantes) i per tant, l’oferta de l’actual; oferirà nous serveis als clients (escoles d’art floral, sales de formació permanent, sales de manipulació per elaborar treballs florals, restaurant-cafeteria, etc.) i ampliarà els seus horaris comercials.
Un Mercat més a prop de tothom
Mercabarna-flor està situat en uns terrenys que pertanyen al terme municipal de Sant Boi (97%) i també al Prat de Llobregat, en una parcel·la de 44.000m², al costat mateix de l’autovia de Castelldefels i de la ciutat aeroportuària, i a 15 minuts del centre de Barcelona. A més, compta amb enllaços directes al sistema de rondes de Barcelona, connexió des de les autopistes de Girona, Lleida i Tarragona amb l’autovia de Castelldefels.
Un nou concepte de mercat
Mercabarna-flor serà un edifici modern i funcional. Entre d’altres característiques, el projecte té en compte les diferents especificitats dels productes que es comercialitzen. Per aquesta raó, tindrà tres zones diferenciades: una d’elles destinada a la flor, amb cambres frigorífiques per garantir la seva correcta conservació; una altra zona destinada a la planta, amb una coberta especial, que permet mantenir l’adequat nivell de llum natural, i amb un sistema de climatització per terra, molt beneficiós per a les plantes, que evita canvis sobtats de temperatura. Finalment, tindrà una zona que acollirà les empreses de flor seca i complements, amb uns grans espais d’exposició i emmagatzematge.