Mercabarna participa en un estudi per millorar la circulació a l’eix del Llobregat

24 d'abril de 2008

El corredor del Llobregat és l’eix de circulació de mercaderies amb més volum de trànsit de la Regió Metropolitana. Actualment, prop de 100.000 camions passen a diari per aquesta xarxa de carreteres (d’Abrera fins el Port), on es concentren els principals nodes logístics (Port, Aeroport o ZAL) i nombrosos polígons industrials.


Per descongestionar aquest eix, especialment l’àrea més propera al Delta del Llobregat- on s’estan ampliant algunes infraestructures -, el Ministeri de Foment ha previst diverses actuacions.


Una d’elles és la construcció d’una nova autovia d’ús exclusiu per a vehicles pesants que circularà en paral·lel al riu Llobregat i connectarà directament el Port amb l’autopista A2 (a Cornellà).


Per analitzar l’efectivitat d’aquesta mesura i, en general, la situació del transport en aquesta zona, algunes institucions de la zona, entre elles Mercabarna, han participat en un estudi elaborat per Barcelona Regional.


En el document es proposen algunes modificacions en el disseny d’aquesta nova via, com afegir-li una entrada i sortida a l’alçada de la Zona Franca i permetre la circulació de turismes, cosa que incrementaria els seus potencials usuaris. També es demana soterrar-la a l’alçada del pont de Mercabarna per disminuir l’impacte acústic del pas dels camions sobre el recinte.

Connexió de l’AP-7 amb el Port
Els impulsors d’aquest document també proposen estudiar l’ampliació del recorregut d’aquesta autovia fins enllaçar-la amb l’autopista AP-7 (al Papiol), mesura que, afirmen, seria realment efectiva per descongestionar la zona.